Werkgroepen

Missie en Ontwikkelingswerk Augustinus (MOWA)

In de Augustinusparochie, op de grens van Amsterdam en Amstelveen, spant een groep vaste medewerkers zich in om projecten ten behoeve van missie en ontwikkeling in het buitenland op te zetten.

Deze projecten kunnen zijn opgezet door een in het buitenland verblijvende en aldaar werkzame parochiaan (bv. in Namibia: pater Nico Bergkamp) dan wel door bemiddeling van één of meer hier wonende parochianen (bv. in Tamil Nadu, India en Stichting Libra, Zuid Afrika). Beide voorbeelden betreffen thans lopende projecten.

Augustus 2008 start de MOWA een neiuw project op: Stichting Libra Cares for Life: opvang van zieke kinderen in de sloppenwijken van Zuid Afrika. Klik hier voor meer informatie.

In deze gevallen wordt de familie dan wel de "aanbrenger" om medewerking aan deze projecten gevraagd, in de rol van bemiddelaar.
Zulks werkt wederzijds: aan de ene kant verschaffen zij de MOWA informatie uit het betreffende land d.m.v. brieven en fotoÍs, terwijl zij aan de andere kant fungeren als hulp bij de overdracht van geld (en in voorkomende gevallen goederen) aan de projectleider ter plaatse.
Wanneer een project gaande is, staat er achter in de kerk een bord met daarop de gegevens over dat project: brieven en fotoÍs van het werk, informatie over de vorderingen van het project, verantwoording van het verzonden geld. Aan de borden zijn spaarbuizen aangebracht, waarin vrijwillige bijdragen kunnen worden gestort. Ook kunnen bijdragen gestort worden op de rekening bij de Rabobank Amstelveen (nr. 3823.32.601, gaarne met vermelding van de bestemming van uw bijdrage).

In de tijd rond Sinterklaas en Kerstmis organiseert de MOWA een speciale actie, t.w. de verkoop van kaarsen. Op deze kaarsen staat de afbeelding, die Ans Distelbrink heeft ontworpen ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van het kerkgebouw (zie afbeelding boven).

Indien u meer over de MOWA en haar projecten wilt weten of Æ beter nog Æ uw hulp wilt aanbieden als medewerker, kunt u contact opnemen met:

Contactpersonen: Mirjam Wiersma van Tooren, (020) 345 00 11