Panem nostrum quotidianum da nobis hodie;

Geef ons heden ons dagelijks brood;

Actie vrijheidsbrief

schrijfactie voor Amnesty International

Amnesty International kent een jarenlange actie: "Schrijf een gevangene vrij".
Amnesty International is een organisatie die zich het lot aantrekt van politieke gevangenen, waar ook ter wereld. Zij zet zich in het bijzonder in voor de vrijlating van gewetensgevangenen, eerlijke processen binnen een redelijk termijn voor politieke gevangenen, afschaffing van de doodstraf en beëindiging van marteling, politieke moorden en "verdwijningen".

De St. Augustinusparochie steunt -met de andere Kerken in Amstelveen-Buitenveldert- het werk van Amnesty International door middel van de actie vrijheidsbrief. Elke derde zondag van de maand is er gelegenheid achter in de kerk een voorbeeldbrief te kopen. Deze deze brief te versturen helpt u een gevangene, niet alleen door te pleiten voor zijn of haar vrijlating, maar ook door te laten weten dat er aan hem of haar wordt gedacht. U wordt van harte uitgenodigd om mee te doen aan deze actie, die de kans biedt zich het lot en het welzijn van een gevangene ergens ter wereld aan te trekken.

Bezoek ook de site van de Nederlandse afdeling van
Amnesty International: www.amnesty.nl