locatie Augustinus interieur

Pater Noster, qui es in caelis

Onze Vader, die in de hemel zijt

Organisatie van de Heilige Mariaparochie

Onze geloofsgemeenschap maakt deel uit van de Heilige Mariaparochie (voorheen RK Amstelland). Deze parochie kent meerdere geloofsgemeenschappen, vele werkgroepen en wordt bestuurd door het parochiebestuur.
De andere geloofsgemeenschappen zijn:

Contact met de Heilige Mariaparochie

Voor algemene zaken van de Heilige Maria parochie kunt u mailen naar de parochiesecretaris Paul Liesker:
secretariaat@heiligemariaparochie.nl
Postadres: Noorddammerlaan 124,
1187 AG Amstelveen

Dhr. Liesker is telefonisch bereikbaar onder nummer 06-58 84 63 64 op de volgende tijden:
maandag 12:30 – 16:30 uur
woensdag 9:30 – 16:30 uur
donderdag 9:30 – 12:00 uur

Dagelijks bestuur Heilige Mariaparochie

voorzitter: deken E.R.T. Jongerden
vicevoorzitter: de heer A.C.L. Verkleij
secretaris: de heer J.A. ten Rouwelaar
penningmeester: de heer E.J. Saan
communicatie: mevrouw Y. de Jager
bouwzaken: de heer G. Zijp

De geloofsgemeenschap Augustinuskerk heeft een locatieraad.

Pastoraatsgroep Augustinuskerk

De Pastoraatsgroep vervult een belangrijke rol in onze locatie. De Pastoraatsgroep heeft een beleidsvaststellende verantwoordelijkheid ten aanzien van pastorale taken. Zij heeft daarbij een initiërende en uitvoerende functie. Daarnaast heeft de Pastoraatsgroep een eigen, kerkjuridische, verantwoordelijkheid met betrekking tot de parochiële vormgeving van de geloofsbeleving. Zij bereidt het pastorale beleid voor en ziet erop toe dat de beslissingen van het Parochiebestuur worden uitgevoerd en zij hebben daartoe regelmatig overleg.
De Pastoraatsgroep bestaat uit de volgende drie leden:

- pater Ambro Bakker

- dhr. G. van 't Hoff
aandachtsveld: algemeen, bestuur.
- mw. M. van 't Hoff - Hattink
aandachtsveld: liturgie.

Naast genoemde verantwoordelijkheden verzorgen de leden eenmaal per maand de zondagse verkondiging en gaan op verzoek voor bij uitvaarten. Daarnaast zijn zij stand-by voor begrafenissen op de begraafplaats Buitenveldert en/of het crematorium.

Andere aanspreekpunten

Een parochie heeft een wijdvertakte vrijwilligersorganisatie. Om met elkaar een en ander te kunnen afstemmen staan hier enkele contactpersonen vermeld:
communicatie Richard Nieuwenhuizen
richard@jcnieuwenhuizen.nl
caritas Theo den Blanken
blanken5@xs4all.nl
Voor nadere informatie kunt u met het secretariaat contact opnemen.
Zie de gegevens hier rechts.